Eye of the storm Our blog about the winds of change
back

CO TO VLASTNĚ ZNAMENÁ „MÍT VYŠŠÍ SMYSL“?

Pro všechny, kdo si nejsou úplně jistí tím, co to znamená, když mluvíme o vyšším smyslu.

Takže, co je to vyšší smysl? Ve skutečnosti je to velmi jednoduchý koncept, ale často je obtížné ho vysvětlit.

Poznámka: Pokud jste pocítili odpor při čtení dosavadních řádků, zastavte se a zeptejte se sami sebe, proč? Co je zdrojem toho odporu? A je vůbec opodstatněný?

Potom se rozhodněte, jestli budete číst dál. Na konci třeba zjistíte, že jste rádi, že jste to udělali.

Higher Purpose, at heart, is about connecting people.  Connecting people is a reward in and of itself, but the connector is often rewarded greatly.

Definice: Tak, jak to momentálně vnímám, mít vyšší smysl znamená v podstatě, že značka nebo produkt, kromě prodeje a profitu (nebo vlivu, který by z toho mohl získat), má v srdci ideál a usiluje o splnění alespoň jedné opravdové a uvěřitelné věci:

  • zlepšit životy všech spotřebitelů celého světa, současných a budoucích generací tak, aby jim to bylo zřejmé a pro ně relevantní
  • zlepšit zdraví a štěstí lidí
  • vrátit něco zpět společnosti- jak pro ty, kteří kupují a podporují značku, tak pro ty, kteří to nedělají
  • vychovávat úctu ke společnosti a místní kultuře
  • odvrátit osamění lidí a zajistit pro lidi způsoby, jak se navzájem propojit
  • Mohou to být lidé různých ras, kultur, stáří, nebo prostě jen různí lidé žijící v sousedství nebo ve stejném městě.
  • chránit divokou přírodu a životní prostředí vytvářením nových a alternativních produktů, obalových materiálů a programů, které redukují odpad
  • podpořit lidi, aby vnímali ostatní kolem jako členy týmu, místo jako bezvýznamné nebo konkurenty
  • umožnit a podpořit lidi ve sledování (provozování) jejich vlastního vyššího smyslu
  • pomoci rodičům a učitelům vychovávat inspirované, kreativní a zodpovědné děti
  • podporovat inovace, které mohou ještě dále posunout všechny zmíněné záležitosti

Související Příspěvky

  • WOMENOMICS
  • B&H, DESIGNUJE PRO DOBRO, ZA NULOVÉ NAVÝŠENÍ NÁKLADŮ

Navrhované čtení:  The Responsible Company, What we've Learned from Patagonia's First 40 Years, by Yvon Chouinard & Vincent Stanley.

  Link to e-book

Comment

add a comment
Calculate 8 + 8?